ZAMOŚĆ: 86-latka Fiatem zawisła na drzewie. Redakcja pyta, czy wprowadzić kontrole zdrowia kierowców?

Dyżurny zamojskiej policji otrzymał zgłoszenia, że na zakręcie samochód osobowy „wisi na drzewie”, a w jego wnętrzu znajduje się zakleszczona kierująca.

foto: Lubelska Policja

O dużym szczęściu może mówić 86-latka z gm. Krasnobród, która kierując pojazdem marki Fiat w Hutkach na łuku drogi wjechała do lasu i zawisła na drzewie. Okazało się, że kierująca w wyniku kolizji nie odniosła obrażeń. Szczegółowy przebieg i okoliczności zdarzenia badają policjanci.

Do groźnie wyglądającego zdarzenia drogowego doszło wczoraj w miejscowości Hutki. Po godzinie 13:00 dyżurny zamojskiej policji otrzymał zgłoszenia, że na zakręcie samochód osobowy „wisi na drzewie”, a w jego wnętrzu znajduje się zakleszczona kierująca.

Policjanci, którzy przyjechali na miejsce zdarzenia drogowego wstępnie ustalili, że 86-letnia mieszkanka gminy Krasnobród kierująca pojazdem marki Fiat jadąc w kierunku Krasnobrodu na łuku drogi straciła panowanie nad pojazdem, wjechała do przydrożnego rowu, a następnie do lasu, gdzie uderzyła w drzewo i zawisła na nim. Podróżowała sama.

Strażacy za pomocą narzędzi hydraulicznych pomogli kierującej wydostać się z samochodu. 86-latka została przewieziona do szpitala na dalsze badania. Po ich wykonaniu okazało się, że w wyniku kolizji nie doznała obrażeń.

Policjanci wyjaśniają okoliczności i szczegółowy przebieg zdarzenia.

foto/tekst: Lubelska Policja

Redakcja pyta

Nie dochodząc przyczyn powyższego zdarzenia warto przy okazji tej sytuacji zadać pytanie: Czy zasadnym jest ograniczyć możliwości “wsiadania za kółko” osobom w podeszłym wieku? Jeśli tak to jaki wiek miałby być tym granicznym?

W ostatnich latach podejmowany był często temat częstszych kontroli stanu zdrowia kierowców, zwłaszcza tych starszych pod kątem psychomotoryki. Nikomu nie trzeba tłumaczyć z jakimi ograniczeniami wiąże się dojrzałość wiekowa. Oczywiście w kontrze do prób wprowadzenia takich ograniczeń mogą pojawić się zwolennicy zupełnie liberalnego podejścia do życia i stwierdzić, że wprowadzenia takich mechanizmów w znacznym stopniu ogranicza konstytucyjne prawa obywatelskie np do swobody wyboru (środka transportu) lub zupełnie do szeroko pojętej wolności. 

Gdzie zatem znajduje się consensus? Co jest wówczas ważniejsze, bezpieczeństwo publiczne czy zagwarantowanie danej części obywateli możliwości prowadzenia pojazdów. 

(jh) 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

shares
Inline
Inline

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: